Bröstplastikoperationer

Bröstplastikoperationer är en av de vanligaste operationer som utförs

Bröstplastikoperation är en av de operationer som utförs allt vanligare, och det är en säker och lågriskkirurgi som ger utmärkta kosmetiska resultat.

Vanligtvis bör operationen för Bröstplastikoperationer ta runt 1-2 timmar, och vi kan använda lokalbedövning med sedering eller narkos.

Bröstplastikoperationer är en dagkirurgi (det innebär att operationen inte kräver sjukhusvård). Återhämtning tar mellan 2-3 dagar med en lämplig postoperativ vård och du kan återgå till din normala dagliga verksamhet en vecka efter operationen.

Syftet med Bröstplastikoperationer

Syftet med operationen är att ge en ökad eller reducerad bröstvolym, ökning sker genom fyllnad av silikongelimplantat. Vår klinik använder godkänt EU och FDA implantat med varumärken som Mentor och Silimed.

Bröstplastikoperation är en säker operation om den utförs av en kvalificerad plastikkirurg. Men som med alla sorts operationer kan det kan finnas komplikationer eller risker, såsom kapselbildning (bröst blir hårdare), blåmärken (en samling av blod, som orsakas av inre blödningar). Det finns sätt att behandla dessa komplikationer.

En annan komplikation kan vara att bröstvårtorna är extremt känsliga eller okänsliga. Denna komplikation är oftast bara tillfälligt, men det finns patienter som stannar permanent utan ömhet i brösten.

Det är viktigt att patienten är medveten om detta.